על תרגיל קטן של המדינה שיכול להציל אתכם ואיך זה קשור לאינפלציה?

כדאי להירשם לניוזלטר הפיננסי עכשיו (!) כדי לא לפספס עדכונים 👇

הכסף עלול לברוח לכם מבין האצבעות

בלוג בסימן שבוע המשקיעים העולמי שמתקיים החודש

ראשית, חשוב לציין “הומאיגד” ומי מטעמה אינו יועץ השקעות ואין בבלוג זה משום ייעוץ אלא שיתוף ידע אישי וארגוני שנצבר במרוצת הזמן.

“תשואה מובטחת של 10% למשקיעים מעל 10,000 ₪”, “בפיקוח רו”ח ועו”ד” ועוד סיסמאות מפוצצות נכתבו בדף האינטרנט של חברת R.N.E יזמות והשקעות בע”מ”. המשכתי להסתכל באתר, חיפשתי עוד מידע כמו מעין מסמך תשקיף, אישורים וכו’ אך לא מצאתי כלום. האתר היה נראה ממש מוזר אז פשוט יצאתי ממנו.

כעבור כמה ימים, פורסמה כתבה בynet “רשות ניירות הערך מציגה: כך “הפלנו בפח” משקיעים פזיזים”. התרגיל הקטן של המדינה, גרם לעניות דעתי להצלה של כספים רבים בגלל ההד התקשורתי והגברת המודעות להשקעות מסוג זה. מעל ל-200 איש התעניינו בתרמית הזו והשאירו פרטים לגבי השקעה של “10% תשואה בטוחים”.  

אינפלציה

אינפלציה היא עליית מחירים מתמשכת לאורך תקופה ממושכת.

איך זה קשור להשקעות? 

ברמה הבסיסית, כשיש אינפלציה אז בעצם הכסף שלנו נשחק ושווה פחות. את האינפלציה בישראל מחשבת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בכל חודש ומוציאה את אחוז “עליית המחירים” לאותה שנה דרך מדד המחירים לצרכן

איך מורכב המדד ואילו מחירים הלמ”ס בודקת תוכלו למצוא בתמונה למטה.

מתוך אתר כלכליסט

עכשיו דמיינו לעצמכם שיש לכם 30,000 ₪ בפק”מ (פיקדון קצר מועד, או בעברית חשבון חיסכון שהבנק מאפשר להפריש כספים אליו עבור חסכון נזיל, או בקיצור חיסכון רגיל בבנק).

הריבית שהבנקים מציעים היא אפסית ולא מאפשרת אחוזי תשואה כמו בשוק ההון. לכן, כמו המון אנשים אחרים, תעדיפו להשקיע את הכסף באחד מהמוצרים הפיננסים הקיימים בשוק ההון או בכלל בנדל”ן, עסקים, הלוואות חברתיות וכו’.

העיקר להרוויח תשואה, “שהכסף שלי יעשה כסף ולא ישחק”.

הריבית בבנק היא אפסית, יש אינפלציה שלמעשה שוחקת את החסכונות שלנו בכך שהמחירים עולים ואין לנו תשואה על החיסכון בבנק. כל זה מושך אנשים רבים להשקעות ולפעמים גם להשקעות פיקטיביות ולא אמינות כמו התרגיל של רשות ניירות ערך.

לסיכום: אפשר להרוויח המון דרך השקעות בשוק ההון, אפשר להגדיל את כספי החיסכון ולמעשה בין אם אתם רוצים או לא אתם כבר כנראה מושקעים בשוק ההון. אבל אין דבר כזה תשואה בלי סיכון. לקינוח, סרטון שמסביר איך כולנו בין אם נרצה או לא מושקעים בשוק ההון. אנחנו מעבירים סדנאות על שוק ההון למתחילים. מקווים לראות אתכם איתנו 🙂

סרטון של רשות ניירות ערך >>

There ain't no such thing as a free lunch - אין ארוחות חינם

זיהית טעות? רוצה שנכתוב על נושא אחר? מחכים לתגובה שלך פה למטה.
ליצירת קשר – דברו איתנו

יכול לעניין אותך גם..

אזהרה!
“הומאיגד – השכלה ושירותים פיננסים” ומי מטעמה אינו בעל רישיון לעסוק בייעוץ השקעות. התכנים פה, כמו גם באתר, בהרצאות הניתנות ובקורסים הדיגיטליים הן למטרות אינפורמטיביות בלבד וכל נזק שיגרם כתוצאה ישירה או עקיפה בעקבות שימוש במידע הוא על אחריות המשתמשים בלבד ולא באחריות דני גדייב או מי מטעמו. אין לראות ב משום תוכן שיווקי או שידול לבצע פעולות בניירות ערך או כל פעולה אחרת. לפני כל ביצוע פעולה עליכם להיוועץ באיש מקצוע בכדי להתאים את האמור באתר זה לצרכים שלכם.

כטבען, השקעות בשוק ההון כוללות בתוכן סיכוי להרוויח אך גם סיכון. אנא אל תעשו פעולה מבלי ללמוד היטב.
בקריאתך, הנך מאשר את הסרת האחריות המשפטית, את תנאי השימוש והשירות כפי שמופיעים באתר.

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

התחברות לאתר

הרשמו לקבלת
קורס השקעות בשוק ההון בחינם

תיאוריה + פרקטיקה שתוביל אתכם להצלחה הפיננסית שלכם